Głosowali przeciw DTŚ

Głosowali przeciw DTŚ

 

Poprawka do ustawy budżetowej na rok 2016 autorstwa naszego posła, Pawła Bańkowskiego, przyznająca dodatkowe 10 milionów złotych na projekt odcinka 

DTŚ Wschód do Jaworzna, nie uzyskała akceptacji parlamentarzystów PiS-u. Przeciwko przekazaniu na ten cel 10 mln zł – zamiast na CBA – opowiedzieli się posłowie Prawa i Sprawiedliwości wybrani w naszym okręgu: Ewa Malik, Waldemar Andrzel, Robert Warwas i Dariusz Starzycki.

Szybko i bez korków
Warty ponad 300 milionów złotych odcinek Drogowej Trasy Średnicowej – Wschód, to szansa dla Jaworzna. Jeżeli DTŚ powstanie w mieście, każdy z nas w kilkadziesiąt minut będzie mógł dojechać bez korków i dodatkowych opłat do Katowic, Zabrza czy Gliwic. Ranga drogi jest tak ważna dla Mysłowic, Sosnowca i Jaworzna, że niezależnie od poglądów, we wspólnej sprawie zjednoczyli się samorządowcy – prezydenci wszystkich trzech miast.  
 
Budowa śląskich odcinków Drogowej Trasy Średnicowej pochłonęła już ponad 2 miliardy złotych. Dzięki tym środkom pokonanie odcinka Katowice-Chorzów-Świętochłowice-Ruda Śląska-Zabrze-Gliwice stało się dużo szybsze i łatwiejsze. O ile mieszkańcy Śląska mogą pochwalić się reprezentacyjną drogą, którą uruchomiono w pierwszej połowie lat 90 ubiegłego stulecia, to Jaworzno, Mysłowice i Sosnowiec czekają na połączenie do dziś.
 
Gigantyczne przedsięwzięcie
W sierpniu 2014 roku Jaworzno, Sosnowiec i Mysłowice zwarły szeregi i zaczęły występować wspólnie w walce o przedłużenie DTŚ-ki na Wschód. Co ważne nasze miasto, zostało liderem projektu, co oznacza, że miało nadzorować prace i stanowić przykład dla pozostałych partnerów. Wstępnie ustalono, że przebieg drogi biec będzie od węzła Wilhelmina do Mysłowic, najpierw ulicą Bagienną a potem częściowo ulicą Obrzeżną Zachodnią aż do węzła Jęzor, gdzie połączy się z drogami DK79 i S1. Wedle wstępnych szacunków koszt drogi to ponad 300 milionów złotych, ale w zależności od wersji, wariantów i detali przebiegu trasy pojawiły się także informacje, że całość kosztów inwestycji przekroczyć może nawet miliard złotych. Dlatego tak ważne jest osiągnięcie kompromisu i jak najszybsze wykonanie projektu budowlanego wschodniego odcinka DTŚ.
Rafał Nowak
 
Chcieliśmy zmniejszyć wydatki bieżące w Centralnym Biurze Antykorupcyjnym o 10 milionów złotych i przeznaczyć tę kwotę na sporządzenie dokumentacji projektowej Drogowej Trasy Średnicowej Wschód etap 1 i 2. O celowości takiego rozstrzygnięcia nie trzeba chyba przekonywać. Wniosek, mojego autorstwa i kilku kolegów i koleżanek ze Śląska i Zagłębia, został jednak odrzucony głosami koalicji rządzącej, posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

TWJ Online

Cennik reklam

Gorące Wiadomości


Adres redakcji i biura ogłoszeń:

43-600 Jaworzno, ul. Grunwaldzka 41/3,

tel. 32 747 60 66, e-mail: twj@twj.pl

Wydawca: GPRINT Sp. z o.o.

 

 

 

 

 

 

 

 

Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony! polityka cookies